Byla jsem nadšená, že jsem se mohla zúčastnit 15. mezinárodního semináře pro výzkum v oblasti vzdělávání dětí a dospívající psychiatrie (CAP), který se konal ve dnech 12. až 17. května 2019 v Římě v Itálii. V tomto článku bych se s vámi rád podělil o svůj vzrušující zážitek.

TRS byl založen profesorem Ernesto Caffo z University of Modena a Reggio Emilia (Itálie) a organizován Fondazione Child.

Profesor Bennett Leventhal z University of California San Francisco (UCSF, USA) byl letos hlavním organizátorem fakulty a zbytek fakulty (celkem 20) pocházel z nejlepších univerzit z celého světa. Všichni jsou předními odborníky v oblastech SZP a výzkumu. Kromě toho celkem 44 praktikantů / psychiatrů SZP z 26 zemí (Afghánistán, Albánie, Argentina, Arménie, Belgie, Kostarika, Egypt, Indie, Indonésie, Itálie, Japonsko, Jordánsko, Keňa, Litva, Malajsie, Nigérie, Filipíny, Katar Semináře se zúčastnily Rusko, Slovensko, Španělsko, Srí Lanka, Súdán, Tchaj-wan, Turecko, Uganda, Velká Británie).

TRS se skládalo z 24 přednášek a 4 kolokvií během prvních 4 dnů a 10minutové prezentace současných nebo navrhovaných výzkumných projektů každého stážisty v poslední den.

V rámci 5denního tréninkového semináře jsme také uspořádali 3 zasedání malých skupinových setkání, každé zasedání trvalo 2 hodiny. Hlavním cílem setkání malých skupin bylo diskutovat o našich navrhovaných nebo probíhajících výzkumných projektech a jak prezentovat naše nápady / studie ostatním studentům v poslední den. Přednášky se pohybovaly od základních rozhovorů o statistické analýze a diagnóze v rámci SZP, přes rozvoj komunitních intervencí, přes metody výzkumu psychoterapie až po recenze genetiky a zobrazování mozků.

Na druhé straně se kolokvia skládala z témat týkajících se činností v oblasti vývoje mozku, etiky, internetu a technologií a genetiky.

Jeden z nejpamátnějších přednášek byl profesor Bruno Falissard, předchozí prezident IACAPAP, o veřejném zdraví a duševním zdraví dětí a dospívajících. Myslím, že je to velmi důležité pro všechny začínající psychiatry v raném věku.

Profesor Falissard zdůraznil, že vzhledem k odporu a stigmatizaci psychiatrie na veřejnosti jsou termíny psychiatrie a duševní onemocnění v šedé zóně. Měli bychom tedy vyjasnit definici duševního zdraví, duševní pohody, duševní nemoci a psychiatrie a pomoci široké veřejnosti, aby si uvědomila, že psychiatrie je lékařskou specializací a duševní nemoc je stejně jako všechny ostatní nemoci. Mimoto je duševní zdraví dětí a dospívajících hlavním problémem veřejného zdraví, proto je důležité znovu prozkoumat úlohu dítěte a dospívajícího psychiatra ve společnosti.